Re: wymiana nagrywarki DVD? Ale na co? ;)

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 09:05:30 MET

Marx napisał(a):

> Mialem podobne zalozenia kupujac ok 4 miesiace temu nagrywarke
> Kupilem Benq 1640. Troche szkoda DVD-RAM, ale z drugiej strony plyty RW
> sa tak tanie ze nie ma problemu.

No dobrze, ale płytom DVD-RW daaaaaleko do DVD-RAM i stąd m.in. różnica
w cenie... Wymieńmy chociażby brak sprzętowej korekcji błędów, oraz
fakt, że to działa o wiele sprawniej niż nagrywana pakietowo DVD-RW, o
bezpieczeństwie danych nie wspomnę...

> Z obsluga DVD-RAM byl dosyc chwalony jakis NEC, nie tak dobry jak Benq
> ale do podstawowych zastosowan bardzo dobry

Hmm... a nie pamiętasz jaki to model? Jednak skoro nie tak dobry jak
BenQ, to przecież jest też model tego producenta - DQ60-0B1 o którym
zresztą wspominałem i on posiada obsługę DVD-RAM, dziwi mnie tylko dosyć
  atrakcyjna cena, 160 zł za OEMa. Chociaż to pewnie przyzwyczajenie, bo
w czasach gdy kupowłem swojego Litka musiałem za niego dać coś pomiędzy
400 a 500 zł. ;)

> Jednak gdybym teraz kupowal, nie kupilbym 1640 - okazalo sie ze te
> wszystkie sprawdzania jakosci to sciema.

Jednak ja bym tutaj polemizował - jeśli w teście wyjdzie, że napęd
beznadziejnie nagrywa pewne płytki, to czemu to ma być ściema?
Na forum cdrinfo dowiedziałem się, że PX 750A nie był robiony przez
Plezxtora, ale ponoć przez Teac'a na zlecenie Plextora i w testach nie
wypadł za dobrze.
A więc WTF nie ma dobrej nagrywarki z DVD-RAM (w co nie chce mi się
wierzyć...) czy wszyscy kompletnie niezorientowani w temacie i będę
musiał kupować na ślepo jeśli już coś? :P

# /George Orwell - Rok 1984/