Re: Adaptor do wentylatora własnej produkcji...

Autor: Tomasz Holdowanski <mordazy_at_USUN-TO.poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Mar 2006 - 11:48:10 MET

Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 20 Mar 2006 18:23:11 +0100
is the real date, "michal.s" <michal.s.WYTNIJ.TO.TO@cdrlab.pl> has
written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

>Witam,
>od dłuższego czasu przymierzam się do wymiany wentylatora na moim
>Athlonie (barton) 2500@3200.
>Pozostaje przy radiatorze BOXowym a do wymiany tylko wentylator.
>Rzecz jasna chcę zamontować na procku Arctic Cooling FAN 3TC lub Arctic
>Cooling FAN pro TC (Który lepszy na procesor?).
>rzecz w tym, że radiator ma wymiary 70x60, czyli przystosowany do
>wentylatora 60x60, który wyje jak Ursus.

[CUT]

>Jaka jest opinia grupowiczów na temat pomysłu na nóżki pod wentylator?

Pomysl fajny, ale czasochlonny, poza tym czesc powietrza
wydmuchywanego przez wiatrak omija wtedy radiator. Znacznie prostszy,
szybszy i imho elegantszy sposob to zakup rury termokurczliwej o
odpowiedniej srednicy (takiej, zeby do nieskurczonej wiatrak wchodzil
"na styk", lub z niewielkim zapasem). Cena - ok. 25zl/m, pol metra
powinni sprzedac bez problemu. Ucinasz odcinek ok. 5-8cm, zakladasz na
wentylator lezacy podstawa do gory, w to wsadzasz radiator i
delikatnie ogrzewasz calosc opalarka. Czekasz az plastik ostygnie,
odcinasz nadmiar rury i gotowe. Zaleta tej metody jest to, ze mozesz
przesuwac i przechylac wiatrak wzgledem radiatora, jesli brakuje ci
miejsca - oczywiscie PRZED ostygnieciem rury :) Wszystkie wiatraki mam
zrobione w ten sposob, swego czasu zamontowalem tak 60-tke na
radiatorze od slotowego P3.

Pozdrawiam,
Mordazy.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.