Adaptor do wentylatora własnej produkcji...

Autor: michal.s <michal.s.WYTNIJ.TO.TO_at_cdrlab.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 18:23:11 MET

Witam,
od dłuższego czasu przymierzam się do wymiany wentylatora na moim
Athlonie (barton) 2500@3200.
Pozostaje przy radiatorze BOXowym a do wymiany tylko wentylator.
Rzecz jasna chcę zamontować na procku Arctic Cooling FAN 3TC lub Arctic
Cooling FAN pro TC (Który lepszy na procesor?).
rzecz w tym, że radiator ma wymiary 70x60, czyli przystosowany do
wentylatora 60x60, który wyje jak Ursus.
I tutaj pytanie:
Czy uchwyty w formie nóżek (wyglądałoby to mniej więcej tak: ~\_ )
zdałyby egzamin? W przypadku kupnego adaptora z akrylu, wentylator
osadzony jest na podstawce i pomiędzy nim a radiatorem są ścianki które
formują strumień powietrza. gdybym wykonał takie nóżki jak pokazałem
powyżej to pomiędzy wentylatorem a radiatorem byłoby pusto a wentylator
poniekąd byłby "zawieszony" nad radiatorem.
Jednak wentylator na akrylowym adaptorze ma swój minus: część strumienia
powietrza odbija się od opadających ku środkowi ścianek adaptora i wraca
do wirnika a to powoduje hałas.

Jaka jest opinia grupowiczów na temat pomysłu na nóżki pod wentylator?

--
|AMD Athlon XP 2500@3200|ASUS A7N8X-E Deluxe|2x256MB DDR TwinMos CL2.5|
|    ATI Radeon 9200    | WD Caviar WD800JB |  DVD-RW Plextor PX-750A |