chłodzenie: czy wywaliłem niepotrzebnie kasę?

Autor: jack <fjacek.wywalto_at_op.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 22:18:57 MET

Jam tu nowy, więc wybaczcie naiwne pytania.
Kupiłem komputer stacjonarny.
Chciałem mieć ciszę i dobrze schłodzony procesor, bo
obciążam go często na kilka godzin na 100% (obróbka video).
Zamiast standardowego wentylatora (kupiłem wersję procesora
BOX) zafundowałem sobie coś takiego: http://skocz.pl/bcox
Procesor to Athlon3000+ z podstawką 754.
No i się srogo rozczarowałem, bo to jednak szumi! A miałem
nadzieję na zupełną ciszę.
Czy nie popełniłem jakiegoś głupstwa?
Z nasłuchu i eksperymentów polegających na odłączaniu
zasilania innych wentylatorków wychodzi mi że to właśnie ten
od procesora najbardziej hałasuje.

Czy powrót do standardowego może poprawić sytuację?

Nie za bardzo mam punkt odniesienia by stwierdzić czy w
porównaniu z innymi komputerami mój jest głośny, bo jakoś do
tej pory pracowałem tylko na przenośnych.

--
Jacek