Re: bios nie startuje

Autor: -=RapidHail=- <dyskus_at_usun.to.epf.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 18:00:30 MET

Uzytkownik "DMaciag" <dmaciag@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:1142872595.353772.113810@z34g2000cwc.googlegroups.com...
> witam
> sproboje opisac moj problem, wlaczam komputer i mam czarny ekran nie ma
> nawet poczatkowego "beep" sygnalu po ktorym bios rozpoczyna swoje
> procedury, jednak wentylatory, dyski i napedy optyczne dzilaja.
> Wylanczam i restruje bios, pomaga bo jest "beep" sygnal i bios rusza
> potem mam 3 szybkie sygnaly i dostaje komunikat:
>
> COMS setting wrong
> COMS data/time not set
> owerclocking failed! please enter setup to re-cofigure
> press F1 to run setup yuor system
> press F2 to load deafult values end continue

Zresetuj CMOS i zrób tak: wszystkie opcje typu Performance Mode, Performance
Acceleration Mode daj na Standard lub Auto. Czestotliwosc szyny pamieci [DRAM
Frequency] ustaw na najmniejsza mozliwa. Jak nie pomoze, to zrób to jeszcze raz,
tym razem wylacz Configure Timing by SPD dla pamieci i ustaw je o jedna
jednostke dla CAS, RAS, CAS to RAS i Precharge wyzej, niz jest napisane na
pamieciach, jesli nie wiesz jakie, daj najwyzsze. Moze to bedzie akurat cos z
tego.