Re: WinFast PVR2000 vs Theater 550 PRO

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 15:14:55 MET

"Mr.FX" <mrfx@wla.pl> w wiadomości
<news:16kpyyvgh8ait.dlg@bridge.uss.enterprise.studiofx.biz> napisał/a:

> Jedni chwalą ATI za najlepszej jakości obraz, w wielu

Bez wątpienia, Ati ma smykałkę do jakości obrazu w filmach ogólnie.

> strony podobno są jakieś kłopoty z dźwiękiem na polskich

A oprogramowanie to już tradycyjnie słaby punkt Ati

> stacjach i niby wymaga bardzo dobrego sygnału TV. Z drugiej

No to też już chyba tradycja od czasów AiW z tunerem TV.

> strony Leadtek podobno ma lepsze sterowniki i lepiej
> sobie radzi ze słabszym sygnałem.

Mam toto i bez wątpienia bardzo dobrze radzi sobie nawet z takim g... (eee,
co tam, ten sygnał na to zasłużył: gównianym) sygnałem z naziemnych, jaki
jest u mnie (kablówka nie sięga). BT878 się nie umywają, SAA-7134 też
słabiej wyglądał (ale jakiegoś noname'sa, może dlatego).

> - dźwięk musi być zarówno A2 jak i Nicam,

Karta obsługuje oba standardy. Tyle że osobiście mogłem przetestować jedynie
Nicam (w powodów jak wyżej).

> Co wybrać?

Sugerowałbym jednak leadteka, chyba mniej kłopotów z nim będzie.
Wprawdzie też ma "skecze" z softem:
Od początku kanały ustawione przy pomocy "adaptive scan" są u niektórych
gubione po zamknięciu aplikacji (chyba lepiej skanować normalnie lub wręcz
ręcznie w takim przypadku); najnowsza wersja aplikacja ma zdaje się opcję
zapisu kanałów, ale za to ma błąd - trzeba uważać przy przesuwaniu kanałów
na ich liście - najlepiej nie robić tego przy pierwszym uruchomieniu
aplikacji, a potem przesuwać pojedynczo po jednym kanale.
No i jakość dźwięku zależy od wersji sterownika - u mnie jest lepiej na
starszych sterownikach z płyty instalacyjnej (co nie przeszkadza używać
najnowszej wersji aplikacji).
Poza tym instalator napisany we flashu doprowadza do szału ;), najlepiej
zainstalować sterownik i aplikację "ręcznie".
Ale po przebrnięciu przez te ew. problemy instalacyjne, karta działa bardzo
stabilnie i prawidłowo.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel