Athlon czy sempron?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 10:18:47 MET

Witam,

Jestem na kupnie sprzętu na S754. Tak, wiem - staroć i w ogóle, tylko że 939
nie daje tak naprawdę żadnych plusów a kosztuje zdecydowanie więcej :)
Ja potrzebuję sprzęt, którego nie będę zmieniał przez 3 lata a potem to i
tak będzie staroć...

Zastanawiam się nad wyborem procesora: athlon czy sempron... Athlon 2800+ OEM
(wersje boxowe odpadają z marszu) kosztuje 394zł. Tymczasem sempron 2800+ OEM
kosztuje ponad 100zł taniej - 257zł... (ceny z apollo.pl)

Najtańszy proc na 939 (athlon venice 3000) kosztuje ponad 500zł - jest to
niemal 100% drożej niż sempron, a przyrost prędkości aż tak dramatyczny nie
będzie...

W każdym razie - wracając do athlona i semprona: w jakich zastosowaniach
najbardziej wyjdzie różnica między tymi dwoma procesorami? Szalonym
giercownikiem nie jestem, za to nieco używam sobie vmware'a (siedzę pod
linuxem, ale windowsy czasem też są potrzebne).

Jak wygląda podkręcalność obu procesorów? Nie sądzę żebym się zabierał za
jakieś szalone podrkęcanie, ale być może za 2 lata będę próbował
eksperymentalnie wycisnąć coś więcej z posiadanego zestawu... ;)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004