Re: 512 MB RAM...?

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 12:10:41 MET

Dnia 19 Mar 2006 02:41:10 -0800, TOM napisał(a):

> Witam wszystkich. Mam 6 letni komputer oto jego konfiguracja:

Co jak co, ale ten komputer to ma co najwyżej 4 lata...

> - chcialbym zeby to byla jak najtansza pamiec i zeby pasowala do tej
> ktora juz mam (gdzies czytalem ze pamiec pracuje z predkoscia
> najwolniejszej z nich).

Dobrze czytałeś. Musisz dokupić pamięć PC2100 (DDR266) lub szybszą, z
tym że ta szybsza zwolni do prędkości tej co masz.

> - ile powinna miec Hz (333 ?)

MHz :-) 133 lub więcej.

> - czy poczuje znaczaca roznice po dolozeniu dodatkowej kosci, komputer
> sluzy do internetu, filmow i sluchania mp3

Różnica będzie, ale jaka trudno powiedzieć. Mniejsze korzystanie ze
SWAPa na pewno odczujesz.

> - jak ustawic w opcjach wydajnosci systemu uzycie wiekszego uzycia
> pamieci RAM do uruchamiania programów czy bufora systemu? gdzies z
> gazet czytalem ze dla komputerow domowych powinno byc ustawione bufor
> systemu.

Przy 512 można już ustawić bufor systemu.

I kilka luźnych uwag:
- wgraj nowy BIOS jeśli się nie boisz, poprawia IMO dosyć ważną sprawę
- pamięć lepiej wymienić, tzn. sprzedać te 256 i kupić 512 o taktowaniu
166 MHz (DDR333), nie będzie dużo drożej (parę złotych), a można potem
np. podkręcić procesor (ale nie Twój, bo raczej się nie da).
- jeśli postanowisz dokupić jednak pamięć, to kup najtańsze DDRy jakie
znajdziesz (zakładając że procesora nie wymienisz).

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron@AthlonXP 1,6@2,2 GHz FSB200 +1 GB |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +HP LJ 5   |