Re: LiteOn SOHW-1633S nie chce nagrywac

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 02:16:50 MET

daro <misiowiec@o2.pl> wrote:

> rozwazylem wszelkie za i przeciw upgrade oprogramowania nagrywarki i
> pomyslalem raz kozie smierc i zrobilem :) i teraz lykla wszystki
> plytki :) 3 juz polecialy i sa pieknie nagrane :)

            Mialem Ci to samo napisac, alw widze ze sam doszedles do takich
wnioskow. Swego czasu mialem podobny problem z SOHW1633S - przez ~10 mies
nagrywal dobrze az do czasu gdy skonczyly mi sie stare zapasy plyt i
musialem kupic nowe. Od tego czasu psul plyte za plyta albo nagrywal bardzo
zle jakosciowo, z czym wczesneij nie bylo problemu. Bylo to praktycznie
niezalezne og rodzaju plyty i producenta nosnika. Dobrze nagrywal nadal
tylko DVD+RW ze starych zapasow. Juz myslalem ze nagrywarka "sie konczy"
[liteony maja wyjatkowo zla prase], tymczasem wgranie nowego firmware od
SOHW1653S, dodatkowo patchowanego na poprawe jakosci zapisu i kolor diody
+ omnipatcher i zaczela nagrywac jak nowa, ba nawet lepiej. Do tego stopnia
ze nagrywa porownywalnie jakosciowo z wychwalanym Benqiem DW1640 ktory
siedzi w innym konfigu, do tego o ~1,5 roku mlodszym. Przypomne tylko ze
LiteOn do SOHW1333S przez caly rok nie wypuscil zadnego firmware, wiec
jedyna mozliwoscia poprawy bylo patchowane firmware od codeguys.
IMHO nie bylo to ze strony producenta rozsadne - raz ze sugerowalo
porzucenie supportu tej nagrywarki, dwa ze przyczyniilo sie do utwierdzenia
zlej opinii o DVDRW liteona, trzy ile przez to sprawnych technicznie
napedow poszlo do serwisu [ktory nie cacka sie w naprawy tylko wymienia na
nowy naped, czesto nowszy model].

> a wiec nie trza sie bac zmian softu nagrywarek :) to naprawde pomaga

            To zalezy od nagrywarki. W napedach LiteOna rzeczywiscie z firmware
na firmware jest coraz lepiej. Ale juz w takim Benqu DW1640 niekoniecznie
- czytajac forum cdfreaks.com i ogladajac skany z roznych formware na tym
napedzie dlugo trzymalem sie BSOK, dopiero ~2 mies. temu przesiadlem sie
na aktualne BSOB, bo na nowych nosnikach pojawil sie powyzszy syndrom -
wyrazny spadek jakosci zapisu w porownaniu z nagrywanymi na przemian z nimi
plytkami ze starych zapasow [nie nagrywam duzo wiec mam jeszcze zapasy
jawel boxow Benqa majace ~2 lata w odroznieniu od kolkowych plytek tego
samego producenta kupowanych i uzywanych na biezaco do malo waznych danych.

Niestety nie nastraja to zbyt optymistycznie - nagrywarki DVD po dosc
szybki zdezaktualizowaniu sie bazy nagrywaja zle. W przypadku CDR tak nie
bylo - antyczny Teac CDW58E x8 z 2000 r. do tej pory nagryuwa dobrze i to
na nowych nosnikach.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl