jak ja nienawidze kupowac komputera! pomozcie prosze

Autor: gkaszcz <gkaszcz_at_polbox.com>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 21:19:02 MET

Witam.

Z powodu niemozliwych do opanowania zwisow sprzetowych starego kompa chyba
zmuszony jestem kupic cos nowego

Potrzebuje zatem plyte procesor i pewnie pamiec.
Do tej pory uzywalem platformy AMD (plyta MSI proc Athlon 1.6 GHz) Slyszalem
na jej temat duzo zlych opinii i w rzeczy samej mialem przez kilka (5?) lat
eksploatacji pare problemow zarowno z plyta jak i z procesorem. Dodatkowym
problemem jest halas no bo AMD sie grzeje. Porownuje to np z komputerami na
chipsecie i815 z proc Celeron ktory mam w robocie i ktory chodzi cichutenko
i juz wiele lat nie ma z nim najmniejszych problemow.

Mam takze starenkiego Pentium MMX na plycie Asusa ktory chodzi juz chyba z
15 lat i tez nic sie z nim nie dzieje.

W zwiazku z tym pomyslalem ze platforma intela chyba bedzie lepsza.

No dobrze ale w takim razie co kupic?

Komp bedzie uzywany do wszystkiego, jak to w domu: prace biurowe, photoshop,
filmy, gry. Nie sa to pozornie zastosowania porazajaco wymagajace, ale
chcialbym zeby pochodzil przynajmniej z 5 lat bez koniecznosci wymiany
czegokolwiek. Problem jest taki ze uzywam programow ksiegowych, ktorych
reinstalacja to okolo tygodnia pracy i nie da sie tego nijak zmienic. Wiec
jak juz raz zainstaluje windowsa to nie chce niczego ruszac.

Na pewno nie bede niczego podkrecal bo mnie to nie bawi.

Na pewno gry nie sa priorytetem - chcialbym zeby chodzily ale nie jest to
najwazniejsze.

Na pewno najwazniejsza jest stabilnosc i wysoka jakosc wykonania komponentow
plyty glownej.
Bardzo wazne jest tez zeby byl cichy i to bez jakiegos chlodzenia wodnego i
tym podobnych bajerow.
Mam w starym kompie karte graf na AGP i byloby dobrze zeby sie ja dalo
przelozyc, albo moze byc grafika zintegrowana na plycie a pozniej moze cos
dokupie. Na pewno nie kupie teraz drogiej karty graf.

Cena tak naprawde nie jest najwiekszym problemem ale nie potrzebuje raczej
kontrolera macierzowego ani innych wodotryskow.

Mysle ze moge wydac na plyte ok 500 zl na proc do 400.

No i co ja mam kupic? Bo tego teraz tyle jest ze sie gubie.
Nawet nie oczekuje ze wypiszecie mi konkretne modele, ale chociaz jakas
wskazowka gdzie to czytac...

Bardzo dziekuje z gory

Greg