Re: nForce 2, Palomino 2100+ i dual channel - warto?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 12:32:53 MET

Sidi <excalibur2@poczta.onet.pl> wrote:

> I tak muszę podmienić bo moja kość to jakaś stara no-name 333MHz,

            Chyba ze tak. Ale na tym zawsze traci sie ~50% przy podmianie w
sklepie - zdzierstwo ale na tym wlasnie zarabiaja.

> a pozatym podobno w dualu sprawdzają się tylko identyczne kości.

            Pisalem juz ze to nie prawda, sa co najwyzej zalecane.

> I własnie dlatego się zastanawiam nad tym dualem. Jak ruszy to się
> ucieszę, a jak nie to tylko nerwy strace. Dlatego wolę zasięgnąć rady
> kogos kto na nForcie 2 z takim dualem miał doczynienia :)

            Juz pisalem ze na Epoxie dziala dual z czym popadnie, choc na stale
uzywam 2 modulow na kosciach Infineona - to bardzo pewne produkty i od
dawna mam do nich zaufanie - jeszcze od czaso PC66.
Nnieco innych kosci i modulow - jeden to porzadny modul Infineon@Infineon,
drugi nieco gorszy Infineon@Goodram bo nie moglem dostac oryginalnego.

Bierz co chcies i co bedzie tansze, no chyba ze zamierzasz wkrotcie
przesiasc sie na S939 i przelozyc pamiec - tu dual bank sporo daje.
Nawet jesli na tej plycie 2 moduly nie chcialby dzialac w dualu mozesz
drugi przelozyc do inego slotu i tym samym uaktywqnic mniej problemowy
tryb jednokanalowy na 2 modulach.
Acha - jesli bralbys moduly 512 MB to w obecnych czasach bierz koniecznie
te o wiekszej gestosci - na 8 a nie 16 kosciach. Zawsze to mniejsze
obciazenie dla zasilacza, mniej ciepla w obudowie i nowsza konstrukcja.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl