Re: [pytanie] Procesor sie grzeje !!!

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 10:51:42 MET

"Zebbik" <zebik@op.pl> wrote in message news:dva3je$uab$1@news.onet.pl...

> Tzn. 76 - 77 itd. bylo wtedy kiedy moglem to sprawdic swoim programem.
> Mysle, ze wczesniej, kiedy komp sie wylaczyl, temperatura mogla dobic
> nawet do 80 :/

To mozliwe ze zadzialalo zabezpieczenie plyty glownej (szczerze mowiac
nie wiem czy jest na plycie ktorej model podales, ale to mozesz
sprawdzic w instrukcji).

> Zakurzyl sie i to bardzo. Wczoraj go przedmuchalem, ale obawiam sie ze
> to nie wystarczy. Nie wiem, czy powinienem sie brac za sciaganie
> radiatorka i czyszczenie procka, czy dac to komus innemu, bo nie robilem
> tego jeszcze nigdy sam. Wymiana karty, dysku itp. to tak, ale nie
> procek.

Wystarczy przekrecic dwie dzwignie na gorze (ale bardzo ostroznie,
bo latwo ulamac uchwyty koszyka, i o ile mozna kupic drugi tanio,
to wcale za drugim razem latwiej nie bedzie) i mozna zdjac
radiator+wentylator. Procesor zostanie w podstawce z dzwignia,
ale tez trzeba go wyjac (podnoszac dzwignie, sam sie wysunie),
bo bedzie ubrudzony w substancji termoprzewodzacej (moze tez
sie zdarzyc ze zostanie na nim tasma, ktora oryginalnie jest
przyklejona do radiatora). Czyscisz z wszystkiego (tasma do
wyrzucenia) i zakladasz mala ilosc pasty (tyle zeby wyrownac
powierzchnie, ale nie musi sie cala pokryc pasta).

Polecam zdjac, bo jezeli to box, to bez wody nie wyczyscisz
zalegajacego starego kurzu.

> Jak sprawdzic czy to BOX?

BOX, czyli radiator+wentylator standardowo dolaczany do procesora
przez producenta. Wlasciwie to nie ma znaczenia, chodzilo mi
tylko o obroty (ktore reguluja sie w zakresie ~2-3tys, ~3-4 obr/min w
przypadku wentylatora BOX w zaleznosci od wersji). Nie spojrzalem
wczesniej na model plyty, skoro masz socket 478 to chyba obroty sa
w porzadku.

Co do temperatury to moze byc roznie w zaleznosci od wersji
procesora, w spoczynku nie ma co mierzyc (spore roznice w zaleznosci
od obudowy i urzadzen w srodku). W stresie nie powinno przechodzic
ponad 70st.