Co wybrać - prośba o ocene!

Autor: Tomasz Del <vafloo.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 15 Mar 2006 - 09:07:29 MET

Hej!

Planuje zakup. Komp głównie do internetu, filmów, muzyki, prac biurowych, ale
czasem chciałbym też w coś zagrać (strategie, FM, gry sportowe i samochodowe).
Planuje coś takiego:

Płyta: Gigabyte K8NE, s754
Procesor: Sempron 2600+ lub 2800+ (64bit)
Dysk: Samsung SATA 80GB 8MB Cache
Nagrywarka DVD: nie wiem jaka - ma służyć jako odtwarzacz CD/DVD i nagrywacz DVD
Obudowa: Modecom Prostation
Zasilacz: Modecom MC-350ATX 2.0 350W

No i teraz nie wiem czy 1GB pamięci (np. Twinmos DDR400 1GB AL 2.5 - może
inne, jakie?) i Gigabyte GF6200 PCI-E czy może lepiej 512MB pamięci i Gigabyte
GF6600 PCI-E?

Jaka w praktyce będzie różnica w grach między tym GF6200 a GF6600? Nie zależy
mi specjalnie na graniu w wysokiej rozdzielczości, więc jeśli np. wszystkie
gry, które pójdą płynnie na takim zestawie z GF6600 w 1024x768 poszłyby też
płynnie na GF6200 w 800x600 to wolałbym chyba GF6200...

Zależy mi też na tym, żeby było cicho. Na tyle bym nie słyszał kompa z
odległości 2-3 metrów. Czy boxowe cooler na Semprona jest w miarę cichy? Bo
karty graficzne Gigabyte'a (przynajmniej te, o których myślę) mają pasywne
chłodzenie, podobnie płyta Gigabyte'a, a i ten zasilacz Modecoma podobno jest
znośny (słychac go z metra).

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.

Aha, kompa pewnie nie będę zmieniał ani modernizował przez najbliższe 5-6 lat,
a chciałbym, żeby dało się na nim przez ten czas pracować, czyli np. jak
standardem stanie się Vista czy inne badziestwo, to chciałbym móc to
zainstalować (o graniu w gry, które się dopiero ukażą oczywiście nie myślę).

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam!