Re: Raid, czy nie raid ?

Autor: kuba \(aka cita\) <idiota_at_z.pl>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 09:01:26 MET

Arek wrote:

> Na to nie dostanę funduszy z firmy. Skoro "dyrekcja" nie zauważy
> przyrostu szybkości działania oprogramowania, to jednak pozostanę
> przy jednym dysku.

dostaniesz kase, ak ich przekonasz do raid1 na dwóch Raptorach (SATA
15000obr/min)
Ja tak mam ... mam na tym SQLa .. jakies 30 końcówek w LANie. Jest na tym
RAID1 programowy w linuksie. Serwer ma 1Gbit LAN, takoż switch UPLINK 1Gbit.

Wszytko śmiga jak cholera ...

(...)

> Czemu miałby odrazu paść ;)

bo takie jest życie... ważniejsze w tym przypadku jest bezpieczeństwo .. a
szybkośc zapewnisz sobie raptorami (36GB, 70GB lub 150 GB - kiedyś było
tylko 36)

> Dane są codziennie archiwizowane i trzymane z dala od komputera (4
> ostatnie archiwa).

Archiwa chronią Cie przed np. kradzieża, lub innymi przypadkami .. RAID 1
chroni Cie przed uszkodzeniem jednego z dysków.
Dopiero jedno i drugie zabezpieczenie (raid i archiwa osobno - najlepiej na
streamerze albo czyms podobnym co automatycznie backup potrafi zrobić,
powiedzmy raz dziennie .. streamer jednak to 2600 zł netto minimum) jest
cos warte.

> Dodatkowo będą też archiwizowane na komputerach-klientach w LANie.

a co zrobisz jak zapomnisz zrobic archiwum, albo w trakcie robienia cos sie
stanie, albo pod koniec dnia padnie prąd .. i szlag cos trafi ... ?
Takie archiwa .. to tlko połowa sukcesu.

--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:0001 0100 0110 0001 1001 0110 1000