Re: RAID 0,1,5...

Autor: vector <vector_at_krakooow.kki.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 16:54:40 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:dv43l1$s1e$1@polsl.pl...
> Bardziej mi chodziło o zastosowania. Tylko w niektórych
> macierzowanie ma sens, a w niektórych nawet takie prymi-
> tywne pół-programowe macierzowanie może sporo dać.

no więc głównie zabezpieczenie danych - dwa dyski jako jeden.

> Hmmm... Wszystkie nowe układy ICH Intela mają wbudowane
> pół-programowe macierzowanie i wątpię, by ich płyty
> główne nie korzystały z tej funkcji.

przeglądałem dziś płyty intela na stronie intela. Wszystko co było
pod P4 nie miało RAID. Jeżeli jest to układ pół-programowy to w takim
razie intel nie nazywa tego RAIDem jak to robią inni. Trzeba by
sprawdzić w jakim stopniu to obiciąża procesor pod W2K. Na półce też
mam kontroler 4x SATA RAID ale kosztował jakies 100zł więc chyba nie
ma nic wspólnego z kontrolerami INTELA i Adapteca... :)