Re: Wrzesień 2006 - koniec ery AMD?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 10 Mar 2006 - 12:46:48 MET

> Są już podstawowe informacje o nowym procesorze Intela, który wyjdzie
> na rynek we we wrześniu 2006.
>
> Ogólny schemat architektury to dość klasyczny rdzeń, przypominający
> poszerzone (z 3 do 4 instrukcji równocześnie) Pentium M. Długość
> potoku wynosi 14 etapów (dla porównania - P4 prescott 31, athlon 64 -
> 12).

No prosze w jaki ladny sposob mozna powiedziec:

"sluchajcie, z tym P IV to wtopilismy na calego, wiec wywalamy
cala technologie do piachu i dyskretnie wracamy do P III"

Szacun dla marketingowcow Intela ;)

> To będzie pierwszy pełnowartościowy pecetowy procesor wektorowy. Każdy
> rdzeń podczas jednego cyklyu zegara będzie mógł wykonać równocześnie:
>
> 1 instrukcję SSE3 128 bitową mnożenia
> 1 instrukcję SSE3 128 bitową dodawania
> 1 instrukcję SSE3 128 bitową zapisu
> 1 instrukcję SSE3 128 bitową odczytu

Hm... Po mojemu to jest superscalar, a nie wektor... Ale moze sie myle.
Bo jak nie, to uprzejmie donosze, ze moja Amiga 1200 z Motorola 68060
tez byla (10 lat temu) komputerem wektorowym, ze juz o 64 bitach
nie wspomne.

Z pewnoscia zapowiada sie przyjemny i wreszcie wydajny procesor.
Jednak nie wydaje mi sie, zeby to byl powod do masowego
wyprzedawania akcji AMD. :)

Pozdrawiam,
Vituniu.