Re: komputer do obróbki video

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 22:16:43 MET

"Gargamel" <delKichote_WYTNIJ_TO_@gazeta.pl> wrote in message
news:1e0z7uoc4jahe.1pp6ju4455ug7$.dlg@40tude.net...
> Pandy <pandrw@poczta.onet.pl> w wiadomości

> A to klasyczny nie jest ciut szerszy? Bo telewizyjny PAL jest, dziwne,
> gdyby
> to nie telewizyjny PAL był klasyczny...

Telewizyjny PAL zgodny z norma ITU-R BT.601 ma 720x576 - tzw kwadratowy
piksel (spotykany tylko w przypadku komputerow) to 768x576 - natomiast w
telewizji, dvd i innych cyforwych zrodlach obrazu przetwarza sie obraz w
formacie 720x576 z czestotliwoscia probkowania 13.5MHz dla lumy i 6.75 dla
sygnalow chrominancji

> A to ciekawostka: to intel robi też kompilatory? (za mało zarabiają na
> sprzęcie? ;). A nie wiesz przypadkiem, w jakimże to języku i od kiedy?

Od dawna - produkuja najlepszy kod na x86 - jak szukasz najszybszego softu
na iapx86 to zazwyczaj znajdziesz go pod postacia IC (Intel Compiler) o ile
wiem robia najlepsze kompilatory C i Fortran - byc moze tez inne... generuja
najszybszy, najlepiej zoptymalizowany kod dla procesorow x86 (przede
wszystkim rzecz jasna firmy INTEL), poza tym robia bardzo dobre narzedzia
dla programistow, wspieraja przenoszenie kodu na x86, udostepniaja open
source przyklady dla np fDCT i iDCT, FFT, konwersji kolorow, masa tego - z
tego co wiem wspieraja spolecznosc open source itd...