Re: Czy taki kontroler pozwoli korzystac z 200GB ?

Autor: sTav <marmro9_at_o2.beztego.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 03:27:35 MET

W artykule news:756d.0000025e.440f534a@newsgate.onet.pl,
niejaki(a): Telemach z adresu <tvforyouWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Przykladowo wezmy taki z Allegro
>
> http://www.allegro.pl/item89505915_karta_pci_ata133_fvat_gwarancja_.html
>
> jesli zamontuje go w komputerze ktory normalnie swoim biosem i
> kontrolerem widzi dyski tylko do 80GB to czy ten kontroler pozwoli na
> korzystanie z dyskow o pojemnosciach 120GB lub wyzej ?
>
> Juz nie chodzi o transfery tylko o posiadanie mozliwosci dostepu to
> pelnej pojemnosci dysku twardego w komputerze klasy PII lub PIII

Wystarczy zainstalować odpowiedni software od producenta dysku, - (n.p.
Ontrack Disk Manager)
Mój BIOS widzi max 64GB. Po instalacji ODM widziana jest pełna pojemność (u
mnie 120GB) dysku przez wszystkie programy do partycjonowania. ODM nie ma
wplywu na prędkość transferu, - ta zależy od MoBo.
ODM to rodzaj "BIOS-extension" wczytywany z dysku(ów) przy starcie PC.
Zero problemów.
Instalacji ODM nie trzeba powtarzać przy (re)partycjonowaniu
(Tylko w wypadku całkowitego wyzerowania dysku specjalnym programem
producenta).
uwaga dodatkowa: - win98 nie obsluguje dysków powyzej 127GB

--
Pozdrowienia!
 /-/ Mariusz