Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 21:40:03 MET

Czajson <rookie@rookie.cy> wrote:

> AGP się same zarżnęło. Widziałeś kartę GF7900GT, 7900GTX, 7800GT,
> 7800GTX na AGP? Widocznie łącze już dla tych kart ma za małą
> wydajność, żeby był sens produkować takie karty.

            Raczej AGP nawet w wersji 3.0 ma zbyt malo wydajna elektrycznie dla
takich ssaczy pradu - to z tego powodu czesc kart AGP zasilana jest z
molexow. Poza tym producenci chipow konstruuja je juz tylko z obsluga PCI-E
i potrzebny bylby dodatkowy mostek, tez ciagnacy zasilanie. A calkiem
slusznie pomyslano, ze skoro stac maniaka na taka karte, to na pewno ma tez
odpowiedna nowa plyte i CPU - w tym segmencie licza sie blyskotki i FPS, a
nie oplacalnosc zakupu. Bardziej martwi mnie natomiast praktycznie brak
kart AGP ze sredniego segmentu [na dzis GF6600/R X1600], albo ich chora
cena w porownaniu z wersjami PCI-E.

> Jak jest sens robić nowe super wypasione karty na AGP jeżeli nie
> zmieni się wydajność w stosunku do starszej generacji?

            Co do przepustowosci: zwroc uwage jaka minimalna jest roznica nawet w
mocnych kartach AGP pomiedzy trybem AGP x4 a x8. Tu upada teza, ze hamulcem
jest przepustowosc AGP 3.0 Poza tym co stalo na przeszkodzie dalszego
rozwoju AGP - przeciez nie musial sie skonczyc na wersji 3.0. Zreszta
niemal taka sama przepustowosc, jak karty PCI-E x16, a nawet nieco wieksza
oferowala AFAIR 64bitowa wersja AGP.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl