Re: Listwa zasilajaca z filtrem

Autor: Reksio <mislawek_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 22:07:07 MET

> Zastanawiam sie nad kupnem listwy zasilajacej. Obecnie posidam "no
> name" bez niczego - zwykly
> rozdzielacz bez zadnego zabezpieczenia ale niedawno zakupilem glosniki
> Logitech ZX 5500 ktory jest dosc pradozerny a zarazem wrazliwy bo w
> glosnikach gdy nic nie gra slychach co jakis czas trzask (krotkie
> pykniecie) i przegladajac grupy i siec ludzie polecaja uzycie porzadnej
> listwy.

O filtrach w listwach zasilajacych mozna wiele opowiadac. Skracajac do
minimum:
1. te regularne trzaski niekoniecznie dobywaja sie z sieci zasilajacej
2. tanie listwy maja tylko wylacznik (czasem jeszcze warystory :)
3. drozsze listwy maja jeszcze bezpiecznik, ale dopiero konkretne, drogie
listwy maja uczciwe filtry. Czasem lepiej kupic stara listwe (moja waży
prawie 3 kilogramy :-) na Allegro niz nowa, ale badziewna.
4. Te najlepsze (choć niekoniecznie) listwy maja jeszcze w swoim wnetrzu
takie cos jak na tej aukcji:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=90446442 - to nie moje, więc prosze
nie posadzac o reklame. Niestety maja wieksze gabaryty. Lepsze są te z malym
UPSem w srodku. Podtrzymywanie napiecia jest mizerne, ale filtrowanie jest
calkiem oki.

Moim skromnym zdaniem - jezeli masz jakiekolwiek pojecie o
elektryce/elektronice - kup taki filtr, podlacz, i bedziesz wiedzial czy
warto inwestowac w konkretna listwe zasilajaca. To tylko 1/10 ceny lepszej
listwy ! A moze najpierw pozycz od jakiegos kolegi lepsza listwe - bedzie
wiadomo czy warto szukac zaklocen w sieci - moze to sasiad ma CBradio z
"dopałką" ?

Pozdrrrr.... Reksio