Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 11:55:03 MET

Bartosz Kiziukiewicz napisał(a):

> Oj służy, służy. Ostatnio musiałem przerzucić kilka skryptów z poczty
> pod Windowsem na serwer linuksowy i, cholera, najszybciej poszło mi to
> dyskietką ;-)

To właśnie ze względu na filozofię zgrywania plików na CD/DVD+/-R/RW. :)
W przypadku dyskietki działa najzwyklejsze "przeciągnij-upuść", nie
trzeba uruchamiać żadnych zewnętrznych programów. Tak, wiem że winXP
pozwala na nagrywanie z poziomu systemu, ale ja temu za bardzo nie ufam,
wiem też o nagrywaniu pakietowym, ale nie chcę żeby InCD żarło mi zasoby
bez potrzeby. ;P Jest jeszcze DVD-RAM ale po co 4,7 GB gdy chce się
przenieść plik mający 100 kB? ;) Zresztą nie każdy musi mieć
multinagrywarkę. ;)
Osobiście diwie się i żałuję, że LS-120 nie wyparło standardowej stacji
dyskietek, zawsze byłby to jakiś krok do przodu na kilka kolejnych lat...

> Inna sprawa, że owy linuks nie był jeszcze dopięty do sieci :-)

True, sieć to chyba najrozsądniejszy sposób przenoszenia plików pomiędzy
komputerami znajdującymi się w niewielkiej odległości od siebie, kiedyś
biegałem z CD-RW pomiędzy kompem moim i siostry, teraz to samo załatwi
się kilkoma kliknięciami, jakbym zapisywał u siebie na innym dysku. ;)
Do przenoszenia _małych_ plików pomiędzy komputerami idealnie nadaje się
e-mail, jednak coż... z większymi ciągle trzeba jeździć z płytą, chociaż
mam nadzieję, że za kilka lat to już będzie zwykła niedogodność z
przeszłości, którą będę wspominał z takim samym sentymentem jak wyprawy
do znajomego z dwoma pudełkami 3.5" po parę freewareowych gierek i tapet. ;P

> Na świeżej płycie nie próbowałem chociaż mam taką stację w szafce :-P
> ale na P200 jeszcze działało :-)

Na P200 to wcale się nie dziwię, wbrew pozorom byli ludzie, którym w
tamtych czasach jeszcze przydawała się taka stacja. Sam mam Cyrixa 6x86
i ma na taśmie wtyczkę do drugiej stacji 3,5" oraz dodatkową dla 5,25".
We współczesnych komputerach juz tego nie ma, AFAIK nie da się nawet
podpiąć dodatkowej 3,5", a z samych napędów poznikały zworki, którymi
ustawiało się numer urządzenia na taśmie... Dlatego z ciekawości pytam,
czy OS i płyta główna teoretycznie jeszcze obsługują tę technologię. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/