Re: IBM T23 - kilka pytan

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 11:28:55 MET

Dnia 2006-03-06 12:38:57, encja *shreek* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> To w sumie do ilu MB RAM da się T22 rozbudować?
> Wogóle jak tak jest ta pamięć zorganizowana? Tylko sloty czy coś jest
> wlutowane na płytę?
>
> Trochę dziwne by było jakby obsługiwał tylko 128MB RAM, no ale w notebookach
> to robią czasami dzwiaczne utrudnienia (mam starszą armadę 1750 i tam działa
> 256 MB w slocie).

Sprawdziłem, na T23 można wstawić moduły 512 MB, zatem na T22 256
(pamiętam, że o połowę mniejsze). Masz 2 sloty SODIMM, to możesz dać 512
MB

> Jakaś budowa modułowa? Tupu grafika i muzyka w postaci osobnych kart?

rozumiem, że to dowcip ;)

> No i jeszcze trochę (jak już na znawcę trafiłem to pytam :-)).
> Jak w T22 będzie wyglądało zamontowanie MiniPCI z WiFi - podejdą bez
> problemu? (oglądałem serwisówkę to widać było na obrazkach wtyczki do
> anteny)
> Czytałem też gdzieś że z tymi kartami to trzeba coś kombinować jak nie mam
> dedykowanej przez IBM...

Kurczę, nie pamiętam, żeby dla T22 przewidziano WiFI na miniPCI.
Oczywiście, możesz dać na PC-CARD, ale o miniPCI nie wiem.

Niektóre T23 mają antenę wokół matrycy, i dla nich przewidziano
dedykowane combo IBM (WiFi + modem). Z niededykowanymi są problemy, i
dotyczy to nie tylko IBM.

> I ostatnie - też wyczytane - są problemy z wyjściem TV (??) i z kontrolą
> BIOS (checksum error) - czy to jakieś poważne problemy?

Co do BIOS - zdarza się, że po 3-4 latch siada bateryjka. IMO -trochę za
szybko ;) Co do TV - nic o tym nie wiem.

> Dopytuję bo dziś jestem umówiony na oglądnięcie sprzętu T22 (na co mam
> jeszcze zwrócić uwagę)?

Na hasło - upewnij się, żeby nie był "zahasłowany". Poza tym- standard -
obejrzyj matrycę, popracuj na klawiaturze, zobacz jak trzyma bateria.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]