Re: [NoWar!] AMD czy Intel, Intel czy AMD... Intel... nie chyba AMD...

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 11:02:44 MET

Dnia 2006-03-07 16:48:25, encja *XWindowsMen* wymodziła przez port 119
co następuje:

> Witam.
> Jeden z kolegów dał mi do myślenia. Powiedział, że udział AMD w
> rynku w ciągu ostatnich 5 latach - ich najlepszy wynik to... 21%
> O co k$%^@ chodzi!? Chociażby taki przykład - w kalsie na przerwie
> szybka sonda i proporcje były wręcz odwrotne. I stąd moje pytanko.
> Który producent jaka czescia rynku procesorów do PC (ewe. jeszcze
> laptopy) dysponuje? Nie interesuje mnie "Intel vs AMD" Tylko suche fakty -
> o ilu Nowaków wiecej korzysta z X niz z Y? Zaraz ruszam na google ale
> jestem tez ciekaw waszej opini. 3mSie

Parę lat temu przeszedłem z laczka chyba z 10 km w poszukiwaniu sklepu,
w którym będą mieli procesor K6 i płytę na chipsecie VIA Apollo VP3.
W 99% procentach nie mieli, a chyba w 70 % sprzedawcy *NIE* *WIEDZIELI*
o czym ja wogóle mówię.
"Mamy wszystko: Pentium MMX, Pentium II, celerony, płyty na chipsetch
HX, VX..." itp. badziew.
To było coś koło 94 roku.
A teraz AMD ma ponad 20% rynku, a potencajny sprzedawca jak by nie
wiedział, co to AMD, raczej by nie popracował...;)

Ostatnio się tym nie interesowałem ,ale 2-3 lata temu rynkowa wartość
Intela wynosiła ok 60-70 mld dolarów, a sam Intel miał ok 40 zakładów i
ok. 10 mld USD wolnej gotówki. W tym samym czasie wartość AMD wynosiła
ok 4 mld USD, firma miała dwie fabryki i była zadłużona po uszy.

I warto o tym pamiętać, jak się porównuje obie firmy, i ich udział w
rynku.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]