Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Czajson <rookie_at_rookie.cy>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 19:20:27 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns977E17AF07435mbien@127.0.0.1...

> 5 czy nawet 6, ale powyzsze odnosilem akurat do plyt na ULi
> - takie combo AGP/PCI-E.

Dlatego nie warto kupować combo. Takie gówno jak miejsce na nową podstawkę
czy dwa różne gniazda kart graficznych zabierają miejsce dla gniazd PCI. Ja
wolę co roku zmienić platformę niż zbierać kurz na bezsensownych slotach.

> Ten dual odnosi sie do podstawki CPU, a nie magistrali. I jest to bez

Dual to dwie różne podstawki i dwa różne gniazda kart graficznych.

> to jednak bylo genialne rozwiazanie. A szczerze mowiac nie widze
specjalnie
> powodu by obecnie wystepujace S754 i S939 nie byly pinozgodne, a

Po to jest s.754 żeby mógł być Sempron na s.939 z dwukanałową obsługą
pamięci.

> Uwazasz ze niszowa jest potrzeba posiadania wiecej niz 2-3 slotow PCI
> 2.x? To mi najbardziej przeszkadza. Nie trzeba do tego nie-wiadommo-jakiej
> konfiguracji desktopa: wystarczy dzwiekowka na jakims Audigy [bo AC97 na
> plycie to do Skype sie nadaje], Tuner DVB-S, tuner TV rozsiewczej,
> sieciowka wifi, druga siecowka na skretke, modem V90 [do faksow i jako
> backup] i juz jest 6 PCI. Rownie dobrze moglby to byc jakis sprzet do
> monatazu wideo, kontoler SCSI czy bardziej specjalizowane karty. A kart na

To właśnie jest nie wiadomo jaka konfiguracja. może zrobimy sondę
popularności tego rozwiązania? Przypuszczam, że więcej będzie userów
posiadających max 3 karty PCI.

> Tylko po co? Jedyna zaleta PCI-E jak dla mnie to SLI. Ale SLI mozna
> robic rownie dobrze w ramach 1 karty z dwoma czy wiecej GPU na PCB [jak
dla
> mnie bardziej naturalne rozwiazanie]. Co takiego zlego bylo w AGP 3.0 ze
na
> komende wszyscy maja zmieniac sprzet?

AGP nie daje wystarczającej przepustowości naprawdę highendowym kartom. Może
jeszcze obsłuży wszystkie ale niedługo po prostu AGP będzie blokować
wydajność.
SLI? Śmieszna sprawa. Dopłacasz ogromną kasę do droższej płyty głównej +
druga karta graficzna i co otrzymujesz? Gówniany wzrost wydajności w
porównaniu do tańszej płyty z jednym PCIe16x + dużo wydajniejsza karta
graficzna, na którą sobie można pozwolić rezygnując z SLI.

pozdrawiam