Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 02:19:41 MET

Czajson <rookie@rookie.cy> wrote:

> Nie narzekaj. Jest cała masa płyt na nForce3 z kilkoma slotami PCI.

            5 czy nawet 6, ale powyzsze odnosilem akurat do plyt na ULi
- takie combo AGP/PCI-E.

> Wszystkiego mieć nie można i zapomnij o wielkiej popularności takich
> "wynalazków" jak ASRock Dual.

            Ten dual odnosi sie do podstawki CPU, a nie magistrali. I jest to bez
sensu rozwiazanie IMHO. Zmieniajac CPU za rok, dwa nie ma zadnej perwnosci
ze beda te plyty procesorowe upgrade, a nawet jesliby byly, to taka plytka
bedzie cenowo porownywalna z normalna, tania plyta S939 [o ile bedzie
jeszcze w sprzedazy], przy czym trzeba pamietac ze nie mozna przeciez
sprzedac dodtychczasowej plyty i jej kosztu odliczyc od zakupu modulu.

> Niedługo to będziecie chcieli płyty z
> podstawkami od PentiumMMX do PentiumD oraz złączami od ISA do PCIe
> 16x.

            Do tego, ze producenci CPU zminiaja podstawki jak rekawiczki
zdazylismy sie juz przyzwyczaic, wiec nikt tego nie wymaga.
Niestety AMD idzie sladami intela i co CPU to nowy socket. Socket A
to jednak bylo genialne rozwiazanie. A szczerze mowiac nie widze specjalnie
powodu by obecnie wystepujace S754 i S939 nie byly pinozgodne, a
zablokowany kontroler dwukanalowy moglby byc w samym CPU. Ba - na dobra
sprawe nawet mozliwa bylaby unifikacja S754/S939/S940 - w koncu w
procesorach SocketA SMP blokowane bylo w ramach samego CPU.

> Takie wymagania jak przedstawiłeś są niszowe i nie mają szans na
> dłuższą metę.

            Uwazasz ze niszowa jest potrzeba posiadania wiecej niz 2-3 slotow PCI
2.x? To mi najbardziej przeszkadza. Nie trzeba do tego nie-wiadommo-jakiej
konfiguracji desktopa: wystarczy dzwiekowka na jakims Audigy [bo AC97 na
plycie to do Skype sie nadaje], Tuner DVB-S, tuner TV rozsiewczej,
sieciowka wifi, druga siecowka na skretke, modem V90 [do faksow i jako
backup] i juz jest 6 PCI. Rownie dobrze moglby to byc jakis sprzet do
monatazu wideo, kontoler SCSI czy bardziej specjalizowane karty. A kart na
PCI-E x1 jest tyle co kot naplakal, do tego dosc drogie i trzeba je jeszcze
raz kupic.

> Dlatego też grfiki na PCIe są tańsze aby promować nowy standard nie
> nadszarpując za bardzo portfela.

            Tylko po co? Jedyna zaleta PCI-E jak dla mnie to SLI. Ale SLI mozna
robic rownie dobrze w ramach 1 karty z dwoma czy wiecej GPU na PCB [jak dla
mnie bardziej naturalne rozwiazanie]. Co takiego zlego bylo w AGP 3.0 ze na
komende wszyscy maja zmieniac sprzet?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl