Re: Pytanko o Durona

Autor: misiek <misiek_1928.WYTNIJ.TO.TO_at_o2.pl>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 16:59:12 MET

Boba napisał(a):
> Witam
>
> Dostalem dosc leciwego PCka z Duronkiem 800 MHz na plycie Epoxa (dokladny
> model nie znany), 256 MB Ram 133 - i tu moje pytanko - co mozna zrobic z tym
> zestawikiem w ramach OC - da sie to jakos podkrecic?? Ile ewentualnie mozna
> z tego Durona wycisnac i jakie sa dla niego bezpieczne temperatury?? I od
> czego ewentualnie zaczac OC??
>
> Pozdrawiam i prosze o pomoc.....

Ja także jestem zdania, iż nie ma sensu tego podkręcać. Podłączam się
także do sugestii odnośnie RAMu. Dorzuć do 512 albo i więcej jeżeli
płyta pozwala.
W zależności od tego do czego komp ma Ci służyć dobierz odpowiednio
system. Mam na myśli pytanie czy nie warto byłoby postawić na nim
Linuksa - jeżeli nie planujesz na nim grać, służyć ma do pracy biurowo -
naukowej to taki np. Ubuntu bazujący na Debianie będzie niewyobrażalnie
wydajniejszy od Win XP a i problemów nie stwarza nawet początkującym
pingwiniarzom ;)
Jednak jeżeli nastawiasz się na gry to XP będzie dobrym wyjściem tylko
pamiętaj że domyślny interfejs (wszystko się świeci i jest debilnie
kolorowe) zjada sporo z RAMu i zabiera czas procesorowi, więc radzę
zmienićwygląd tego XP na stary, dobry interfejs a'la Win2000 i wyłączyć
wszystkie ubajecznienia w stylu animowane menu itd.

Pozdrawiam. Michał.