Re: BlueTooth...

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 23:16:35 MET

Andre <andrehull_spam@poczta_me.fm> wrote:

> wi-fi juz probowalem. dwie sciany i transfer rzedu 3kB/s z 54Mb/s...

            Skoro wifi o zasiegu w przestrzeni otwartej ~200-400m ma problemy to
_ZAPOMNIJ_ o BT, ktorego 100m zasiegu jest mocno naciagane. Poza tym do
kart/AP wifi spokojnie mozesz dolaczyc mocniejsza i kierunkowa antene, do
BT juz nie. W koncu po wifi ludzie lacza sie na kilkanascie i wiecej km
[notmalnie, bo rekord wynosi kilkaset]. W przypadku BT odleglosci liczone
sa w metrach.

> co
> lepsze kompa mam w biurki z zamykanymi drzwiczkami od biurka, tyl
> otwarty. przy zamknietych drzwiczkach co prawda nie rozlaczalo ale
> transfer spadal do 0 :)

            Bo pewnie masz zwykly patyk, ktory jest dosc skutecznie ekranowany
przez blache peceta - pewnie wystarczylby zamiast niego 2 dB dipol na ~1m
kablu [taki jak standardowo dolaczony do kart Asusa czy Edimaxa] postawiony
w lepszym miejscu. A jak przez 2 sciany i chesz miec _DOBRY_ transfer 54
lub 108 mbit [radiowo, ~30-60 mbit w TCP/IP] to dajesz prosty panel czy
biquad za 30-40 zl.

> dlaczego BT? bo tak bede laczyl kompa z drukarka juz niedlugo (w jednym
> pokoju ale odleglosc za duza dla kabli) i chcialem od razu moc
> udostepnic internet na laptopa ta sam droga. od biedy internet moge
> udostepniac bez przeszkod w postaci scian ale gdybym mogl zejsc z
> laptopem pietro nizej to sie nie obraze :).

            Moja rada: kup zwyklego dongla BT i podlacz przez niego drukarke w
ramach 1 pokoju [do tego jest stworzony], a reszte polacz przez poprawnie
zestawione wifi [w laptopie wbudowana karte IEEE 802.11b/g pewnie juz
masz]. Jesli nie wierzysz to pozycz od kogos drygiego dongla BT i sam
przekonaj sie jak to fatalnie bedzie dzialalo przez te 2 sciany [o ile
wogole] jesli nawet wifi mialo problemy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl