Re: IBM 300PL - ada się zmienic obudowę?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 23:03:52 MET

mich <mirchales_nospam@polbox.com> wrote:

> Komputerek jest rzeczywiście bardzo zgrabny.

            Jak IBM 300PL jest zgrabny to ja jestem baletnica ;>
Chyba jedynym zarzutem jaki moge mu postawic, to ze jest
to strasznie wielkie i niezgrane pudlo. Z tego wzgledu wlasnie chyba
poleci na strych, a do pokoju jako serwer/router kupie Compaqa
na PIII ~500 MHz w tych zgrabnych obudowach SFF. Do tego te SFF Compaqi
sa cichsze niz ten IBM - co prawda tez maja tylko jeden wwntylator, ale
umieszczony w srodku obudowy, a nie typowo wydmuchujacy powietrze z
zasilacza przy samej sciance zewnetrznej.

Konstrukcyjnie bardziej pasuje mi IBM [3 PCI a nie 2 w Compaqu, lepsza
wentylacja, dodatkowy wentylator CPU wlaczajacy sie TYLKO GDY TRZEBA],
ale do pokoju zdecydowanie lepiej pasuje Compaq SFF.

> Mam taki (wersja 300GL a le toprawie taki sam) ale potrzebuje
> go ustawić pionowo. No iżeby nie mieć problemów z wkładaniem
> i wyjmowaniem CD-R'

            To wykorzystujesz go jako desktop, ze wkladasz plyty? Nie za slaby do
tego? U mnie to jest ciagnacy stosunkowo malo pradu serwerek na PII 350
ktory ma tylko 4 sieciowki, a z napedow jedynie HDD Barracuda 5400.1 40 GB
- nie ma nie tylko CDROMu, ale nawet FDD.

> omów lepiej byłoby przełożyć jego "bebechy" do obudowy tower.

            Przeciez wieksosc napedow optycznych jest tak skonstruowana, ze
umozliwia wkladanie plyt pionowo - wygodne to nie jest, ale raz na ruski
rok mozna to zrobic.

> Nietypowość płyty głównej powoduje że do obudowy ATX to się
> raczej nie da dopasować.
> Może ktoś z Was ma pomysł gdzie szukać samej obudowy
> tower IBM'owej pasującej do takiego sprzętu. Na Allegro
> aktualnie nie ma.

            Zapomnij - to sa tak nietypowe plyty ze nie ma o czym mowic. Co
prawda IBM 300 PL/GL byly robione rowniez w wersji tower, ale na Allegro
praktycznie nie wystepuja. Prosciej kupic caly szkielet takiego komputera
w obudowie tower za grosze i przelozyc co cenniejsze elementy [RAM, nowy
HDD itp].

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl