Komp padł a siostra chce pisać prace magisterską

Autor: Tomek <massaa_at_WywalTo.wp.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 20:13:49 MET

Pomocy!
Awaria systemu Windows? Siostrzeniec po zainstalowaniu jakiejś gry i
zrestartowaniu kompa ujrzał komunikat 'brak systemu operacyjnego'. W
kompie płyta główna była wymieniana parę miesięcy temu. Płyta
nfii-ultra-infinity, Athlon XP 2000+. A system przywracany był z GHOST'a,
co jakiś czas.

Zalogowałem się z płyty instalacyjnej do 'konsoli odzyskiwania' i
dałem fixboot, fixmbr lecz nie pomogło. Następnie przywróciłem
GHOST'a - to również nie pomogło, ani jeszcze raz fixmbr. Przy próbie
instalowania XP'ka na nowo, po przekopiowaniu plików, restarcie - dalej
'brak systemu operacyjnego'.

Partition Magic przy otwieraniu wyświetla komunikat: "Disk 1 .... appears
to have partitions created using different drive geometry (255h 63s). to
może spowodować utratę danych, zrób backup i stwórz na nowo partycje
na 'nowej geometrii dysku' ." i wywala błąd: "Partition table error #108
found"

Zmieniłem w BIOS'ie opcje dostępu do dysku z CHS na LBA, LARG, AUTO to
wyświetla się dla odmiany (stary dobry komunikat) komunikat: "Brak pliku
NTLDR". kopiowanie pliku na C:\ nic nie daje.

Może ktoś juz miał podobny problem, komp startuje z live_boot XP'ka i
linuxa, a qtpartet i fdisk nie informują o żadnych problemach.
Może/(mam nadzieję) to jakiś banalny problem :-)