Re: Płyta główna pod Athlona 64. Jaką polecacie?

Autor: Czajson <rookie_at_rookie.cy>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 19:20:26 MET

Użytkownik "Michał Kupski" <miq@home.org> napisał w wiadomości
news:duf9d0$qf0$1@news.onet.pl...

> Myślałem, że nvMixer jest tylko do Soundstorma ?
> Czy to oznacza, że jak płyta z nF3 albo nF4 działa z nvMixerem,
> to różnica jest tylko w braku enkodowania Dolby Digital,
> a dźwięk jest zasadniczo taki jak z SoundStorma ?

W sterach ściągniętych ze strony nVidii jest nvMixer i działa on poprawnie
na DFI, Abicie i ASUSie na nForce4. Na Gigabyte napewno nie działa. Dla
nForce3 też są takie stery ale nie trafiłem płytki na której by zadziałał
nvMixer. Różnica w odsłuchu na sterach Realteka a sterach z nVidii jest
spora.
Co do SoundStorma - nie wiem czy wiesz na czym on się opiera. Oczywiście na
chipie Realteka. Także różnice są niewielkie. Nazwa SoundStorm to był zabieg
marketingowy mający spopularyzować chipset nForce2 m.in. właśnie za pomocą
dobrej klasy dźwięku w odróżnieniu od innych płyt istniejących w tamtym
czasie.

pozdrawiam