Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 16:01:04 MET

> Ja się wręcz dziwie dlaczego nie robi się
> już klawiatur na to długie wejście a mysz na com - bo w sumjie czym
> to sie różni w działaniu od PS2 ???

W przypadku klawiatury - NICZYM, tylko kształtem wtyczki. Żeby była
mniejsza. Przejściówka w tę czy w tamtą jest banalna w budowie i działa w
każdyn przypadku.
Nowsza klawiatura może mieć oczywiście nowszą wersję protokołu, niż stara na
DIN, ale nie ma to wpływu na zgodność sprzętową.

W przypadku myszki - te na PS/2 i USB mogą mieć więcej przycisków, kółka
itp. oraz mają z reguły wyższą rozdzielczość. Przejściówki PS/2 do COM
istnieją, ale niestety myszka musi być z przystosowana do pracy z oboma
złączami (takie się nazywają "combo mouse").

--
Azarien