Re: IBM T23 - kilka pytan

Autor: Greg <sgp_at_klub.chip.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 15:37:38 MET

Użytkownik " Shreek" <pulikow NOSP@M poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:duerhr$bc7$1@news.onet.pl...

> Chciałbym nabyć takiego notebooka i przeglądam sobie różne oferty (allegro
> itp..).

Dobry wybór, posiadam T22 (nieco niższy od T23) i go sobie chwalę.

> Jak to jest z tą tytanową obudową? Cała jest metalowa czy tylko pokrywa z
> matrycą?

To jest taka ściema - większość to plastik, ale dobrej jakości. Jedyne co to
pokrywa matrycy to właśnie ten tzw. tytan, ale moim zdaniem jest to mocny
plastik czymśtam pokryty.

> Czy były wersje z PIII 866MHz?

Były różne wersje ale podstawową w T23 był 1GHz procek.

> Widzę praktycznie wszystkie z 1,13MHz, więc nie wiem czy ten 866 to jakaś
> przeróbka czy co?
>
> Jak jest z wymianą części w tych modelach?
> Czy bez problemu można zaaplikować więcej RAM'u, większy HDD czy DVD? Czy
> trzeba
> się przygotować na poszukiwania jakiś dedykowanych elementów?

Bez problemu - pojutrze zmieniam dysk, na 40gb z 8mb cache.
Z kolei napędy to złącze ultrabay - przykładowo nówka nagrywarka dvd dl
nec-a (nec robi właśnie napędy na ultrabay pasujące do tych lapków) kosztuje
345 zł.
Dyskietka na ultrabay na allegro - koło 30-40 zł w zależności od producenta.

> --

Co jeszcze doradzić - zwróć uwagę na matrycę, w wielu używkach z serii T2x
widoczne są rozjaśnienia a to potrafi wkurzać - dlatego w ciemno (tzn. bez
odbioru osobistego) nie kupiłbym.

pzdr
Greg