Re: Czy laptop 800MHz pociągnie divx

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 17:19:31 MET

Tauron <awasowsk@usunto.interia.pl> wrote:

> Moja dziewczyna ma do wydania około 800-1000 PLN na używany laptop,
> który ma służyć do obsługi aplikacji Office (wszystkich), internetu, a
> także do oglądania filmów divx. Komp _musi_ chodzić na WinXP !!! (nie
> pytajcie czemu :-).

            I bedzie dzialal OK, o ile madrze go skonfigurujesz. Ustawialem
koledze WinXP na Toshibie Portege [taki malutki 1 kg laptopik do wrzucenia
do plecaka] na PII333 i 128 MB RAM - po odpowiednim skonfugurowaniu nie
mogli uwierzyc u niego w pracy, bo dzialal zwawiej niz laptopy na P4
~2 GHz z Norton Interent Security i kupa niepotrzebnych uslug -
konfiguracja z pudelka.

> Bateria nie jest szczególnie ważna - i tak będzie używany na kabelku

            To po co Ci laptop? To czesty blad - nie docenianie pojemnosci i
stanu akumulatora, a wymiana to czesto koszt ~polowy takiego uzywanego
laptopa.

> Jaki minimalny procesor oraz ile pamięci musi mieć taki sprzęt, żeby
> dźwignął te wymagania? O Office i internet się nie martwię, ale nie
> wiem, jak mocny musi być sprzęt żeby pociągnąć _w sensowny sposób_ winxp
> oraz odtwarzać płynnie divx

            Ten spokojnie pociagnie. Do przyjemnej pracy zalecane jest 256 MB RAM
lub wiecej, choc divx i na 64 MB by poszedl jak juz system sie odpali. Tu
liczy sie praktycznie tylko CPU, bo zakladam ze w komputerze z PIII 800
grafika ma prawidlowa akceleracje DirectVideo/DirecShow.

> Przeglądałem Allegro i wydaje mi się, że najwięcej ofert w podobnej
> cenie dotyczyło PIII z zegarem koło 700 - 800 MHZ lub Celeronem S478 z
> podobnym zegarem i najczęściej większą pamięcią. Czy to wystarczy?

            Tak. Ale od Cel478 w laptopie trzymaj sie z daleka. To syf nie z tej
ziemi. Nie bez powodu obecne Pentium M to podrasowana architektura PIII.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl