Re: wybiram lcd.. ktos chce pomoc? ;)

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 15:18:27 MET

> oj - to w takim razie ten Samsung nie rozwinie skrzydel a i soft moze sie
> wieszac , najpierw zmien karte na cos z wyjsciem DVI a potem szukaj LCD

Albo może nie kupować Samsunga, gdzie ktoś umyślił sobie brak przycisków
(i nie dał sterowników pod Linuxa, które to zastępują). Samsung ma
jeszcze jedną wadę, która może być ważna przy zdjęciach: widoczne
mikrowzorki. Najlepiej przed zakupem sprawdzić, czy to nie przeszkadza
za bardzo i nakłonić jakiegoś właściciela tego monitora żeby się
podzielił uwagami. :)

Romeq, dla twoich zastosowań każdy LCD na matrycy MVA/PVA/SIPS w sumie
powinien być dobry. TN odrzuć, bo możesz się sporo zawieźć właśnie
kontrastem i kolorami - dla mnie zdjęcia na TN wyglądają jak wyblakłe.
Z wymienionych przez ciebie wybrałbym Fujitsu-Siemensa. A jeśli boisz
się bad pikseli to albo nie kupuj LCD albo wyłóż znacznie więcej kasy na
jakiegoś Eizo na lepszej matrycy (wymieniony przez ciebie M1700 sądząc
po kątach wygląda na jakieś MVA/PVA, zatem powinien być w porządku, ale
lepiej się upewnij, w każdym bądź razie Samsung jest na nowszej matrycy,
gdzie np. szary nie ma tylu przebarwień). Poczytaj też testy na mva.pl i
pamiętaj, że matryce MVA/PVA zawsze mają ugięcie gammy przy ciemnych
barwach co może być widoczne na zdjęciach, ale raczej nie przeszkadza,
nawet przy obróbce (o ile nie jest to obróka profesjonalna).