Re: Chlodzenie pasywne na CPU

Autor: Tomek Banach <tbanan_bez__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 22:48:08 MET

road666 wrote:
> Witam,
>
> Czy ktos praktykowal chlodzenie bez wentylatorowe na CPU ? Tzn. chodzi
> mi o rozwiazania oparte o Heat-Pipe itp. (jak np. Thermaltake Fanless
> 103 Heatpipe, Thermaltake BigTyphoon itd..)
>
> Chcialbym miec cisze na procesorze, bo chwilowo mam straszny odkurzacz
> na Sempronie 3000+ (socket939).

Ja mam scythe ninja na celeronie 1.7 (63,5W wg
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p4.php ). Plyta glowna jest
zamontowana w pionie a komputer dziala u mnie obudowy czyli wokol
radiatora nie ma zadnego ruchu powietrza wymuszonego przez waiatrak w
obudowie lub zasilaczu a r. W tej chwili w stresie wg czujnika na plycie
dochodze do 53 stopni (mam wrazenie ze zaniza nieco temperature) czyli
latem pewnie bedzie z 10 stopni wiecej. W zwiazku z tym sadze ze w takim
trybie pracy jestem na granicy wydajnosci tego radiatora.

Moze moglbym urawac jeszcze kilka stopni lepsza pasta i polerujac spod
radiatora (na podstawie sa wyczuwalne paznokciem slady po frezowaniu).

Podejrzewam ze jezeli plyta bylaby zamknieta w obudowie z obiegiem
powietrza wymuszonym przez zasilacz lub dodatkowy wentylator byloby
lepiej ale to juz moje podejrzenie.

Swego czasu poszperalem w sieci i z tego co pisano to jedynie ta ninja
nadaje sie do w pelni pasywnej pracy ze wzgledu na duze szczeliny
pomiedzy plytkami radiatora.

--
Pozdrawiam Tomek