Re: szybkosc dysku a jego wielkosc

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 20:29:58 MET

Jacek <szuszlak@poczta.kropek_onet_kropek.pl> wrote:

> Pan sprzedawca w pewnym momencie mowi mi ze dysk 80GB ktory wybralem
> bedzie o 40-50% wolniejszy niz jego odpowiednik 120GB czy 160GB.

            Jakbys jescze napisal jakie to dyski - moglibysy cos mowic.
Bo w ramach tej samej rodziny dyskow [talerze o tej samej gestosci
zapisu], ta sama predkosc obrotowa i ilosc cache roznice sa
pomijalnie male. Ale nawet przy talerzach o roznej gestosci zapisu
i wspolczesnych dyskach ATA 7200 RPM, 8 MB cache roznice nie sa az
tak duze jak 40-50% - to IMHO marketing.

> To prawda?? jest taka zaleznosc, z czego to wynika?

            jw.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl