Re: Chlodzenie pasywne na CPU

Autor: nemo <skasuj.nemo_at_skasuj.komtur.com.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 20:25:41 MET

road666 napisał(a):
> Witam,
>
> Czy ktos praktykowal chlodzenie bez wentylatorowe na CPU ? Tzn. chodzi
> mi o rozwiazania oparte o Heat-Pipe itp. (jak np. Thermaltake Fanless
> 103 Heatpipe, Thermaltake BigTyphoon itd..)

Początkowo miałem podobny zamysł. Skończyło się na naprawdę cichym Big
Typhoonie z wiatrakiem 12 cm. Jakoś jednak ruch powietrza trzeba wymusić
  w obudowie. Śmigło zasysa powietrze bezpośrednio z zewnątrz obudowy,
wydając tylko leciutki, niski szum - wentylator nie warczy, nie wydaje
żadnych dźwięków "mechanicznych". O dziwo jest (ten szum powietrza)
nawet dość przyjemnym dźwiękiem :)
Chłodzenie grawitacyjne może też dałoby radę w przypadku Big Typhoona,
ale wtedy masz w obudowie "zalegające" masy ciepłego powietrza. I tak
trzeba je jakoś wyciągnąć...

Pozdrawiam,
nemo

--