Re: ati control panel vs. control center

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 13:11:15 MET

"Leszek K." <leszek60.wytnij@neostrada.pl> w wiadomości
<news:du6uuv$a9n$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał/a:

> Czyżby w starym panelu nie było ustawiania odświeżania? Wszystko działa
> na R9800 i x800. Na x1xxx jaszcze nie sprawdzałem, ale nie sądzę żeby
> były problemy.

Ja czegoś nie kumam czy Ty? W oficjalnych catalystach serii 6.x nie ma już
starego panelu, a nawet jak se go zainstalujesz, to i tak nie zadziała. Jest
np. w omegadrivers, ale nie spełnia wszystkich wymagań - nie obsługuje
nowych ustawień R1x00; jest w nich dodany wprawdzie "Ati Try Tools" z
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733 ale on też nie ma obsługi
ustawień np. AVIVO. Wprawdzie nim można wymóc odświeżanie. A bez niego i bez
CCC - jak zainstalujesz same sterowniki, to w kwestii odświeżania reszta
zależy od domyślnych ustawień monitora (zakładam ofkos, że jest to inny niż
'difolt plag ent plej', który w ogóle ma zazwyczaj bardzo zaniżone
odświeżania). A w takim przypadku jest to odświeżanie domyślne dla danej
rozdzielczości, czyli często niższe od możliwych do uzyskania. Do tego
dochodzi fakt, że niektóre aplikacje 3D, a 'wow' jest aplikacją 3D ;p,
ignorują wówczas ustawienia odświeżania z konfiguracji monitora i
władowywują 60Hz - tragedia.

Niestety, dla pełnej kontroli konfiguracji karty R1x00 trzeba zainstalować
Netframe 1.1 i CCC.
Tyle, że należy zainstalować netframe z linka podanego przy catalystach na
stronie ati, czyli pobranego ze strony m$, zawiera on jakieś poprawki, u
mnie działa stabilniej niż ten z instalacyjnej płyty CD od karty graficznej.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel