Re: Pytanie z lamusa - Pentium II 330 Mhz czy 400 MHz

Autor: wooky <wooky_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 10:58:06 MET

> Chciałbym "Podrasować" stary komputer, którego płyta gł. działa tylko w
> częscotliwości 66MHz. Na Allegro za grosze można kupić Pentium II 333
> Mhz lub 400MHz. O dziwo - 400 Mhz jest tańszy.
> W instrukcji do płyty jest napisane, że najszybszy procesor, jaki da się
> w niej zainstalować, to 333MHz. Czy w takim razie 400Mhz nie będzie tam
> działała, czy będzie chodzić z mniejszą prędkością?

Płyta działa w częstotliwo?ci 66 MHz:
Częstotliwość procesora = taktowanie płyty głównej * mnożnik.
I tak dla procesora 333 MHz = to jest 66 MHz * 5
a dla procesora 400 MHz = 100 Mhz * 4
W przypadku włożenia procesora z mnożnikiem x4 do płyty z magistralą 66MHz
otrzymamy: 66Mhz *4 = 266 MHz

> No i kolejna rzecz - płyta ma możliwość ustawiania zworek w zależności
> od prędkości procesora. Czy to oznacza, że mogę tutaj sam ustawić
> mnożnik procesora? Myślałem, że jest on ustalony przez typ procesora i
> nie da się go zmienić.

Jeśli nie ma zworek od ustawiania prędkości magistrali, to zostają tylko
zworki od mnożnika.
Nie pamiętam, czy Pentium II miały blokowane mnożniki, jeśli tak, to
zworki będą zignorowane.

--
wooky