Re: Pytanie z lamusa - Pentium II 330 Mhz czy 400 MHz

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 10:48:46 MET

Dnia 2006-03-03 10:04, Użytkownik PiTer napisał/a:

> W instrukcji do płyty jest napisane, że najszybszy procesor, jaki da się
> w niej zainstalować, to 333MHz. Czy w takim razie 400Mhz nie będzie tam
> działała, czy będzie chodzić z mniejszą prędkością?

Wszystkie płyty pod PII, z którymi miałem do czynienia łykały
bezproblemowo procki szybsze, niż określone w instrukcji. Jeżeli procek
jest na FSB którą może dać płyta, to będzie działał z pełną prędkością.
Oczywiście jeżeli płyta jest typowo pod PII to może nie łyknąć PIII -
kwestia zasilania...

> No i kolejna rzecz - płyta ma możliwość ustawiania zworek w zależności
> od prędkości procesora. Czy to oznacza, że mogę tutaj sam ustawić
> mnożnik procesora? Myślałem, że jest on ustalony przez typ procesora i
> nie da się go zmienić.

To ma znaczenie tylko dla procków z odblokowanym mnożnikiem, typu jakieś
sample inżynierskie. Normalne procki same sobie ustawiają mnożnik i nie
patrzą na ustawienia płyty.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl