Czy mała ilość pamięci może być powodem problemów?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 08:50:30 MET

Witam!!!

Mam Semprona 2500+ na Abicie NF-7 i tylko 256 MB RAMu (DDR 400 MHz
ustawione na 333 MHz) a więc dosyć mało...
Czasem zdarza sie, że komputer nieźle muli, podczas przełączania okien
ekran dosyć długo się odświeża, a dysk mieli, co sugeruje odwołania do
pamięci wirtualnej.
Ostatnio zauważyłem jednak, że niekiedy (i to nawet często...) podczas
nagrywania płyt DVD dysk zaczyna mielić, bufor odczytu leci w dół
pociągając za sobą bufor nagrywarki, po czym aktywuje się system ochrony
zapisu (dioda miga z czerwonej na pomarańczową).
Prawdopodobnie powodem jest mała ilość pamięci - po pierwsze działania
na pamięci wirtualnej dodatkowo obciążają dysk, a mała ilość RAMu nie
pozwala Nero na utworzenie za dużego bufora... Co o tym myślicie?
Czy jeśli dokupię 512 MB RAMu, to problemy powinny zniknąć? Komputer
dostanie wyraźnego kopa podczas pracy w Windowsie?

# /George Orwell - Rok 1984/