Re: ruter a łączenie się z netem

Autor: <gzygzy.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 08:42:08 MET

wik <wik@badmail.org> napisał(a):

> ta sama odpowiedz mozesz mu udzielic na grupie pl.comp.networking

wybacz, nie siedzę na tyle w grupach, żeby wiedzieć, że od pytań dotyczących
sieci, a nawet nie sieci samych w sobie, tylko konfiguracji urządzeń jest
grupa networking (w ogóle nie wiedziałem, że taka grupa istnieje). piszę na tą
grupę, bo wiem, że taka jest, z nadzieją, że jak pytam nie tutaj, to skierują
mnie gdzie indziej. a przeszukanie tej grupy słowem kluczowym "router"
wyświetliło kilka wyników. czyli ludzie pytają tu o to. grupa ta nie jest
niewłaściwa, jest co najwyżej nadrzędna.

> a poza tym, skoro ma czas na wlaczanie dc++, to powinien tez znalezc czas
> na przeczytanie kilku zdan w instrukcji do swojego routera [nawet po
> angielsku], albo wklepanie w googlach kilku kluczowych slow.

włączenie dc zajmuje jeden klik, przebrnięcie przez 96 stron instrukcji po
angielsku, kiedy właściwie nie wiem czego mam szukać, zajmuje "ciut" dłużej.
poza tym moje pytanie brzmiało między innymi czy w ogóle można tak zrobić.
wybacz, ale jeśli ty interesujesz się komputerami na tyle, aby wiedzieć
dokładnie co się z czym je, to chwała Ci. ja nie mam na to tyle czasu, mimo,
iż bym bardzo chciał. kiedy jesteś chory i idziesz do lekarza, to też
studiujesz najpierw kilka książek o anatomii i kilka innych o podstawowych
przypadłościach człowieka? jest taka przypadłość ludzka, że forumowicze
zakładają, że skoro oni mają czas na buszowanie po internecie i przekopywanie
śmieci (nie wiem, może nie pracują, może chodzą jeszcze do szkoły i po
powrocie nie mają nic innego do roboty, więc grają całymi dniami), to wszyscy
inni też pewnie całymi dniami robią to samo. nie chcę się więcej rozpisywać,
bo szkoda mi na to czasu, poza tym znów tworzę post kobyłę, więc apeluję tylko
o zrozumienie dla innych, którzy popełniają błędy na forach. robią tak
dlatego, że oni na co dzień robią coś, co pozwoli Ciebie wyręczyć w
dziedzinach, w których Ty nie jesteś mocny.

co do słów kluczowych. zacząłem od wpisania samego słowa "ruter/router" i
przebrnąłem przez kilkanaście mniej lub bardziej zawiłych tekstów,
definiujących samo urządzenie. nie wynikało jednoznacznie z nich, czy to można
w ogóle zrobić. przeszukanie grup również nie dało rezultatów.

> przepraszam za zlosliwosc, ale jak ktos szuka losia, ktory mu na tacy
> poda rozwiazanie i wprost pisze ze mu sie nie chce samemu przeczytac
> instrukcji, to powinien zarobic na plonka, a nie na odpowiedz. [tym
> bardziej ze pisze na grupe ktora z sieciami nie ma wiele wspolnego]

nie szukam łosia, owszem, podanie na tacy byłoby najlepsze, ale podanie
podstawowych wskazówek, typu czego mam szukać, jak to się może nazywać w
wersji angielskiej, jaki protokół jest za to odpowiedzialny, czy chociażby
poinformowanie mnie, czy to jest w ogóle możliwe, też by mi wystarczyło. w
którym miejscu napisałem wprost, że mi się nie chce? nie będę się powtarzać,
ale jeśli czytałeś uważnie, to na pewno wiesz już, dlaczego pytam na forum.