Re: pamięci - CAS3 błędy CAS2.5 brak

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 00:01:41 MET

Użytkownik "mgs" <magness2_TOUSUN_@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:du2g8k$gok$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Dobra, trochę nie zajarzyłem twojej odpowiedzi, ale nazywanie mnie
> "nieudacznikiem" to już wycieczka osobista, więc daruj sobie.

Ktoś się męczy, by odpowiedzieć, i ma jeszcze słuchac uwag?
Ale zobaczmy dalej...

> Nie mam możliwości ustawienia niczego w biosie poza CAS# Latency,
> dlatego odczytywanie danych pamięci (Sisoft Sandra mi to np. daje) nic
> mi niestety nie da (o czym pisałem).

A więc odpal taki prosty programik CPU-Z i może zrozumiesz o co tu chodzi.
Patrz co robi płyta z timingami dla pojedyńczego modułu (czyli sprawdzaj
każdy pojedyńczo), bo ona ustawia resztę timingów sama.
I nie licz na wykłady na forum - my idziemy skrótami i czesto piszemy
szybko, a przez to może niezbyt dokładnie. Nie pieścimy tych tekstów. Zawsze
można dyskutować (od tego nazwa chyba). :-)

> Piszesz: "Nie możesz używać pamięci PC2100 jako PC3200, bo to ponad
> możliwości pamięci." - nigdzie nie sugerowałem, że tak ich używam, co
> więcej używam pamięci 400Mhz na 266Mhz (wspomnianego Elixira), czyli
> robię odwrotnie.

Ale czy masz tak zadeklarowane w BIOSie, czy tylko AUTO? To ważne. Nie
podałeś jednoznacznie.

> [...]
> wedle wolniejszej pamięci (koniecznie ręcznie)." - a ja piszę, że
> ustawić mogę tylko CAS# Latency. Przy CAS 3T mam błędy w memteście
> zawsze (opisałem jakie), a przy CAS 2.5T (z którym wg danych z Sandry o
> tych pamięciach powinny obie sobie - na 266Mhz na którym pracuję
> -poradzić) błędów nie ma - co jest dziwne i ciekawiło mnie czy ktoś się
> z czymś takim spotkał - oraz czy mniejsza liczba błędów po zamienieniu
> pamięci miejscami na CAS 3T może oznaczać, że możliwe jest iż w takim
> ustawieniu na CAS 2.5T pamięci będą działać bezbłędnie.

Nie spotkałem się, ale to co bym zrobił, to bym sprawdził pamięci pojedyńczo
(pod kątem błędów) i zapisał co ustawia płyta (znowu CPU-Z).

> Używam pamięciożernych programów inaczej nie martwiłbym się i nie bawił
> w "ratowanie" 256MB.

Paranoją jest dochodzenie, jak to jest z tymi pamięciami. Na tak badziewnej
płycie (wiem co piszę, bo mam Asrock'a i w sprawie tragicznego ustawiania
timingów pisałem już do Asrock'a - zero rezultatu) zapomnij o używaniu tych
pamięci. Kup, albo płytę co ma normalny BIOS, albo kup sobie pamięci 1GB i
te sprzedaj. To drugie prostsze, ale uważaj z nowymi, czy Ci je w ogóle
ustawi resztę timingów prawidłowo. Ja niebawem będę to robił i jestem
ciekawy, co ustawa Ci Twój ASROCK na pojedyńczym Elixir'ze. CPU-Z podaje co
ma zapisane pamięć w SPD, i co ustawia płyta. To pomaga zrozumieć jak działa
BIOS w Asrocku, czy ustawia wg pierwszego modułu, drugiego, uśrednia, czy
losowo może(!?).

Jak się pobawisz, to może dojdziesz do tego, że to nie warte rozpatrywania.
W przypadku tak zwariowanego BIOSu płyty ASROCK niekt nie udzieli Ci
jednoznacznej odpowiedzi, a tak zawziętego praktyka trudno będzie tu
znaleźć.