Re: Jak wylutować bios.

Autor: Pete67 <pete67_at_wp.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 21:41:20 MET

> ABSOLUTNIE nie polecam.
> To najkrótsza droga do odklejenia ścieżek.
> Żaden odsysacz nie odessie Ci całej cyny. Zawsze coś zostanie.
> Dodatkowo teraz trzeba uważać, bo używają lutowia bezołowiowego.
>
> Proponuję trzy tecniki:
> Lutownica (trochę gorsze):
> 1. Kupić większy grot (żeby na pewno roztopił cynę na pinach)
> 2. Oblać cyną piny scalaka, tak, żeby można było ją na tyle
> rozgrzać, żeby rozpuściła się na wszystkich nóżkach równocześnie.
> 3. Rozgrzewać każdą stronę scalaka, lekko (LEKKO) go podważając.
> 4. W końcu scalak odpadnie.

> [...]

Ja to kiedyś robiłem tak że zrobiłem sobie kostke mosiężną wielkości kości
scalaka i naciąłem sobie rowki (na mosiądzu) w miejscach gdzie są nóżki
scalaka
potem otworek na grot
 i jak się całość rozgrzała pieknie to podgrzewałem nogi scalaka aż
wszystkie się wycisnąć dały.
szybko i sądze ze najmniej boleśnie.
zdrówka