Re: pamięci - CAS3 błędy CAS2.5 brak

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 18:32:09 MET

Użytkownik "mgs" <magness2_TOUSUN_@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:du16q9$g2u$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam założone dwie pamięci DDR:
> 512MB Elixira 400Mhz

Elixiry są kiepskie z urzędu, ale nie miałem jeszcze PC3200 (400MHz), a mam
tylko takie gówno PC2700 (333MHz) CL2,5. Użyj programu CPU-Z i odczytaj dane
z zakładki SPD. Potrudź się i podaj mi to co masz w zakładce. Co do tego
mojego Elixir'a, to nawet Win2k był niestabilny i wywalał aplikacje.

> 256MB noname, dość stara kość (7,5ns ma)

To jest moduł PC2100 (266MHz), więc dla stabilnego działania musisz ustawić
prędkość dla pamięci 133/266MHz. Ja raczej radzę wywalić to i nie osłabiać
systemu. dołuż trochę kasy i dokup Elixira, lub wywal obydwie i kup jedną
porządną 512MB - te 256MB dużo nie da w pracy, chyba że używasz jakiś
"pamięciożernych" programów.

> Jeśli ustawię CAS na 2.5T (DDRAM CAS# Latency - tylko to mogę dla
> pamięci ustawić na mojej płycie głównej Asrocku KT400), a pamięci są
> włożone w kolejności najpierw 256, potem 512, to mam resety, memtest nic
> nie wykazuje (dwa przejścia). Jeśli zamienię pamięci miejscami, resetów
> nie ma (jak na razie, zapewne dlatego że 256 jest nieużywane), memtest68
> (wersja 1.60 z Ubuntu) nie wykazuje błędów.

Korzystaj z najlepszego softu do testowania kompa: PC-CHECK i programu
Memtest86 ver. 3.20 (ostatnia) - www.memetest86.com .

> Jeśli ustawię CAS na 3T, to... pojawiają się błędy w teście piątym,
> zawsze pod koniec testu, wyraźnie w pamięci 256MB, w przypadku
> ustawienia 256-512 jest ich ogromna ilość (równo 15360 za każdym
> przejściem, lista kończy się pod adresem ok. 240MB), gdy odwrotnie
> (512-256) to za każdym przejściem tylko 12 (pod adresem ok. 640MB).
> Sama 512 pracuje stabilnie (ale z pewnym powodów wolę mieć 768MB nawet
> kosztem ryzyka resetu).

Nie ma sensu się teraz tym zajmować, jeśli masz źle skonfigurowany komputer
odnośnie prędkości modułów, patrz opis wyżej.

> Czy jest szansa, że pamięci będą chodziły sprawnie w ustawieniu 512-256
> z CAS ustawionym na 2.5T, czy po prostu przy większym zużyciu pamięci
> także będę miał resety? Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, żeby
> na większym CAS było wiecej błędów w memteście?

Nie możesz używać pamięci PC2100 jako PC3200, bo to ponad możliwości
pamięci. Znowu odwołuję się do opisu wyżej.

> Pamięci pracują na 266Mhz, na 200Mhz z kością 256MB pracującą razem ze
> 128MB nie było problemów.

Nie rozumiem powyższego, jaka 128MB? Zresztą nieważne.
Jak masz wolniejszą i szybszą, to zawsze ustawiaj ustawienia wedle
wolniejszej pamięci (koniecznie ręcznie). Kolejność obsadzenia banków w
komputerze nie powinna mieć znaczenia wtedy. Gdy BIOS sam ustawia parametry
pamięci, wtedy może być różnie.
Dane z pamięci ustawiaj według danych w zakładce SPD programu CPU-Z.

Zresztą, nie pierdol się z tym i zrób jak radziłem na poczatku, bo wszelka
walka z tym problemem nie ma sensu.