pamięci - CAS3 błędy CAS2.5 brak

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 10:55:57 MET

Mam założone dwie pamięci DDR:
512MB Elixira 400Mhz
256MB noname, dość stara kość (7,5ns ma)
Jeśli ustawię CAS na 2.5T (DDRAM CAS# Latency - tylko to mogę dla
pamięci ustawić na mojej płycie głównej Asrocku KT400), a pamięci są
włożone w kolejności najpierw 256, potem 512, to mam resety, memtest nic
nie wykazuje (dwa przejścia). Jeśli zamienię pamięci miejscami, resetów
nie ma (jak na razie, zapewne dlatego że 256 jest nieużywane), memtest68
(wersja 1.60 z Ubuntu) nie wykazuje błędów.
Jeśli ustawię CAS na 3T, to... pojawiają się błędy w teście piątym,
zawsze pod koniec testu, wyraźnie w pamięci 256MB, w przypadku
ustawienia 256-512 jest ich ogromna ilość (równo 15360 za każdym
przejściem, lista kończy się pod adresem ok. 240MB), gdy odwrotnie
(512-256) to za każdym przejściem tylko 12 (pod adresem ok. 640MB).
Sama 512 pracuje stabilnie (ale z pewnym powodów wolę mieć 768MB nawet
kosztem ryzyka resetu).

Czy jest szansa, że pamięci będą chodziły sprawnie w ustawieniu 512-256
z CAS ustawionym na 2.5T, czy po prostu przy większym zużyciu pamięci
także będę miał resety? Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, żeby
na większym CAS było wiecej błędów w memteście?

Pamięci pracują na 266Mhz, na 200Mhz z kością 256MB pracującą razem ze
128MB nie było problemów.