Re: p4 mobile na s475 [OT]

Autor: maciek <maciek_at_szorujbabciudokolejki.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 16:53:49 MET

kuba (aka cita) napisał(a):

> przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac .. tak jakos mi sie skojarzylo
>
> Kiedys na jakiejs grupie ktos zadał pytanie:
> czym rózni sie procesor i486 od i586...
>
> jedna z odpowiedzi brzmiała:
> ...'zasadniczo ilością nóżek, a jak wiadomo im wiecej nóżek tym szybciej
> chodzi'

Moim zdaniem trafiles kula w plot, bo nie ma socketu 475, mBe sie po
prostu pomylil, a chodzilo mu zapewne o 478 (w odroznieniu od 479, o
ktore mu zapewne nie chodzilo:))

A odpowiwdz jest taka, ze procesor bedzie chodzil, ale na nizszym
mnozniku. Jesli bedziesz mial szczescie (odpowiednia plyte, pamieci itp)
to podkrecisz sobie tego procka tak, ze mimo niskiego mnoznika i tak
bedzie mial zegar 2.8GHz lub podobnie, a wydajnosc nawet wieksza. Ale
moze tak nie byc i bedzesz mial cos slabszego. Procesory mobilne sie
bardzo dobrze przetaktowuje, bo z recji slabego chlodzenia w notebookach
sa gotowe zniesc nawet 100 st C. Problem za to jest taki, ze nie kazda
plyta jest w stanie ustawic wlasciwe taktowanie pamieci RAM dla szyny
rzedu 250-300MHz, wiec moze sie okazac, ze masz szybki procesor, ale
pamiec wolna, bo inaczej nie chce dzialac.