Re: Skaner SCSI - problem

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 23:23:01 MET

<wojtek.piekarczyk@gmail.com> napisał:

> Ustawienia terminacji high i low na ON wieszaja wlasnie system.

To dziwne, bo tryb Auto powinien zaterminować obie linie.

> Nie mam zadnego kabla wewnetrznego z terminatorem.

Pytałeś się, czy musisz wpiąć wewnętrzną taśmę z terminatorem, więc
założyłem, że masz takową.

> Jak moge dokladnie wymusic w ustawieniach adapteca,
> ze urzadzenie jest 8-bitowe

Nie wymusisz. Powinien to załatwić ten kabel, który masz. W ten sposób
podłączałem do AHA-2940UW streamer i MO, chociaż w specyfikacji tej
karty nie jest przewidziana możliwość podłączania zewnętrznych urządzeń
8-bit. Chyba, że w modelach z zewnętrznym gniazdem 50-pin.

> i nie wspiera transferow synchronicznych?

To ustawiasz w urządzeniach, zworkując odpowiednie piny, nie wiem czy w
skanerach jest taka możliwość. Natomiast w kontrolerze w SCSI Device
Configuration można ustawić, czy host adapter ma inicjalizować tryb
synchroniczny. Możesz z tym poeksperymentować dla SCSI ID twojego skanera.

> Co do zmiany kontrolera to mam jeszcze kabel Centronics 50 --> 25pin,
> wiec kupilem na allegro taki stary kontroler ISA z wyjsciem na 25pin
> (Adaptec AVA-1505Ae), jak myslicie, czy predzej z tym zadziala?

Kiedyś były dołączane do skanerów UMAX czy Microtek, więc pewnie zadziała.
Tyle że ten kontroler (Radek Sokół pewnie zaraz sprostuje, że to host
adapter a nie żaden kontroler) nie ma własnego setupu, trzeba go ustawiać
programem zewnętrznym. Ale niedawno poleciłem komuś AHA-2940U do współpracy
z nagrywarką Yamaha (taki zestaw u mnie działał parę lat) i temu komuś nie
zadziałało to z przyczyn dla mnie niezrozumiałych. Więc odpowiedź brzmi:
powinno zadziałać, ale to wyjdzie w praniu. Powodzenia życzę.

JoteR