Re: drukarka z najtanszymi tuszami

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 08:55:06 MET

Marx napisał(a):
> Czy to znaczy ze tylko HP ma glowice w zbiorniku, a wszystkie pozostale
> firmy maja glowice osobno?

Epson na pewno ma głowice stacjonarne, Canon chyba też,
nie wiem jak z Lexmarkiem (ale wydaje mi się, że również).
Poszukaj informacji na ten temat.

> Jak czesto trzeba drukowac aby glowice nie zasychaly?

Najczęściej wystarczy włączyć drukarkę, bo się sama oczyści
i przedmucha, ale znajomy np. pozbył się Canona właśnie
dlatego, że jak włączał ją regularnie żeby nie zasychała,
to z kolei pół zbiorników z atramentem zużywała na takie
zapobieganie zasychaniu. I mimo, że zbiorniki były tanie
i osobne to wychodził na tym niezbyt fajnie finansowo.

Ja z kolei kiedyś pogrzebałem Epsona Stylusa i nigdy już
nie będę się bawił w drukarkę z niewymienną głowicą.
Gdyby nie to, że potrzebuję wysokiej jakości koloru,
pozbyłbym się już atramentówki i kupił laserówkę.

> Jak jest zywotnosc glowicy w np Canonie BJC600/800? Bo widze ze ceny
> atramentu sa smiesznie niskie a i sama drukarka jest bardzo tania.

Zazwyczaj im tańsza drukarka tym droższa jest w eksploatacji.

Przy rzadkim drukowaniu w wysokiej jakości bez foto nic nie
przebije drukarek laserowych. Kolorowa laserówka domowa
to teraz nawet do 1500 zł tylko. Inna sprawa, że koszty
eksploatacji mogą nie być zbyt niskie, ale przy rzadkim
drukowaniu i tak jedna kaseta wystarczy na rok co najmniej
pewnie. Za to nigdy nie zasycha i aż do wyczerpania tonera
drukuje idealnie.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |