Re: konfiguracja pamieci w ms dos

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 15:39:14 MET

"peterphk" <peterphk.no-fq.spam@wp.pl> napisał:

> testowales ile bedziesz mial wolnej pamieci konwencjonalnej
> po wpisaniu tego co podal KW ? zapewniam Ciebie ze nie tyle co u mnie ...

Zgadza się, część wpisów KW jest zbędna. Dawno temu miałem równie
napuchnięty konfig na 386, tam naprawdę było znacznie więcej bloków Upper
Memory do wykorzystania, a ja miałem jeszcze zapakowane sterowniki ASPI.
Trzeba się było sporo nagimnastykować, ale te 630 kB wolnego było
wystarczającą nagrodą. Na płycie z Pentium nie upchnąłbym pewnie nawet
połowy tego.

> emm386 jest fajny, ale ma jedna wade: nie wszystkie gry ktore uzywaja
> pamieci konwencjonalnej z nim dzialaja ...

Miałem 3 konfigi: emm z noems, emm z ram i w ogóle bez emm. Z tej ostatniej
konfiguracji musiałem korzystać coś ze 2 razy (tytułów gier nie pomnę).

> smartdrv w podanej konfiguracje zje calkiem pokazna ilosc pamieci

Większość wyląduje w UMB lub HMA (teraz nie pomnę), te parę KB w
konwencjonalnej nie uczyni spustoszenia. Ale rzeczywiście, to podwójne
buforowanie jest zbędne, potrzebne AFAIR tylko dla Win3.x.

> ... a bez niego da sie obejsc ... sterownik myszy mozna w kazdej chwili
> dopisac jezeli komus potrzebny (odpowiedni zajmowal 7-8KB w pamieci)

Tak, ale nie ma co ścibolić, jeśli ten cały śmietnik da się upchnąć w UMB.
Dopiero jak tam się zrobi za ciasno, to trzeba z czegoś zrezygnować. Ja bym
proponował do podanej przez Ciebie konfiguracji dopisać emm386, smartdrv i
mouse i zapuścić memmakera. Powinien sobie z tym poradzić bez ręcznych
poprawek.

JoteR